Zo veel liefde

4 augustus 2019 - Melbourne, Australië

Kijk mij eens snel een nieuwe blog hebben geschreven. Er werd mij vandaag vriendelijk vertelt dat ik een vrij slechte blogger ben. Ik kan het er niet mee oneens zijn. Ik vergeet jullie vaak de helft te vertellen of ik laat gewoon weken niks van mij horen. Dit wordt alleen maar erger, no worries.

Mijn stage is namelijk officieel afgelopen, zijn we echt klaar? Zeker niet. De eerste versie van mijn paper is af maar gezien mijn supervisor niet reageert met feedback kan ik er niet mee verder. Dit resulteer waarschijnlijk in een maandje langer wachten op dat papiertje waar we het allemaal voor doen. Voor mij op zich geen probleem, mensen die al wat langer meelezen snappen dat als je tot December weg blijft je blijkbaar niet in September begint met je master. Is alleen nog even wachten wat het honours programma hiervan vind (zeg maar de mensen die mij hiernaar toegestuurd hebben en het een en ander betaalt hebben). Ik heb gelukkig nog een aantal dagen voordat ik aan het "reizen" begin dus we houden hoop.

E1325B1B-BD23-4882-89E9-20D709EDD24A(hier een goede weerspiegeling van mijn gevoelens over deze paper gedurende de nachtdienst)

Maar goed het stagelopen zelf is wel echt voorbij. Ik zal de wekkers om 5:00 (voor de ochtenddienst) niet missen en mijn dagelijkse supervisor net zo min. Alle het anderen gelukkig wel. Want jeetje wat heb ik het getroffen met de mensen hier. Ik ben in deze 3 maanden ontzettend goed bevriend geraakt met Courtney en Piyumi en die zal ik echt gaan missen. Net als onze traditionele vrijdagmiddag warme chocolade melk, alle milo's (ook soort chocolade melk) op het werk en de fun lunches (het liefst bij aunties; een shady hong kongs restaurant met een hele lieve oude Chinese vrouw). We hebben afgelopen week dan ook ontzettend veel met zijn drieën ondernomen. Dit om afscheid te nemen maar ook om Piyumi's verjaardag te vieren, dat viel lekker samen. Op zondag zijn we naar de hotsprings geweest in mornington. De hele ochtend een beetje in warm water gechilld om vervolgens te gaan lunchen op het strand in Mornington. Zeer relaxte zondag, would recommend.

4227103-s.jpg?1564915716

( Dit doet het dus met je hoofd als je 4 uur in warm water gaat hangen, van binnen heb ik geen foto's want water en een telefoon leek mij dom. Google even Mornington Peninsula hot springs als je nieuwsgierig bent)

Vervolgens zijn we op dinsdag avond gaan verven. Ja, ik was zelf ook in shock no worries. Het mooie van dit verven is dat het een paint and sip idee is. Je neemt dus je eigen alcohol mee waarmee je je creatieve ideeën wat kan aanwakkeren. Vervolgens verf je met zijn allen ongeveer hetzelfde, ze geven je een step by step maar je bent vrij om zo veel te freestylen als je zelf wil. Kei mooi concept want naast de alcohol hou je er over het algemeen ook nog best een redelijk schilderij aan over. As luck would have it mocht ik als Nederlander mij aan een interpretatie van de sterrennacht van Van Gogh gaan wagen. Die van mij is meer een soort ik-lul-wel-dat-het-een-beginnende-starynight-is met mijn rood en geel tinten. Mijn masterpiece hangt ondertussen bij Piyumi in huis, want zo'n canvas past toch niet helemaal lekker in een backpack.

IMG_0790IMG_0789

(Ik vind goed geposeerde foto's altijd minder leuk, sorry not sorry)

En afgelopen vrijdag zijn we wat gaan drinken bij Courtney thuis (die woont nog thuis wat super veel voordelen kent zoals extra bedden en papa's die ontbijt maken de volgende ochtend). Dit was heel nice en een goede afsluiting van mijn laatste stage dag. Die dag begon namelijk helaas gewoon om 09:00 en was inclusief een presentatie van mijn resultaten aan mijn collega's. Altijd leuk. Wel super lief dat een van mijn collega's een afscheidscadeautje had gefixt met een boomerang included. David ga ik ook oprecht wel missen. Mijn dagelijkse supervisor bedankte mij het eind nog voor al het gratis werk dat ik verricht had, dus voelde mij weer bijzonder gewaardeerd. Dit was 's avonds na wat biertjes (waaronder een duvel 😍) gauw vergeten. Net als de pijn in mijn rug van het verhuizen eerder die avond.

IMG_0821IMG_0823IMG_0825

(Courtney had een halve photoshoot op de planning staan. Chet kwam ook nog ff chillen, Courtneys licht psychotische hond)

Dat was nog even lachen deze week namelijk. Degene van wie ik de kamer onderhuurde vertelde mij woensdag doodleuk dat ik er donderdag uit moest terwijl we 5 augustus afgesproken. Enigszins stressvol. Vooral omdat deze afspraak later telefonisch gemaakt was en in het contract dus wel 1 augustus stond. Na wat over en weer geschreeuw mocht ik tot vrijdag blijven. Ik had mijn huur voor de week al betaalt en hij vond wel dat hij daarvan 75 dollar mocht houden voor de extra dag 🙄. Gezien ik weinig benen om op te staan had heb ik dat verlies maar geaccepteerd. Een vlugge zoektocht op Airbnb de volgende dag gaf mij gelukkig een nieuw thuis voor de laatste dagen. Met wat kortingscodes hier en daar betaal ik ook maar 75 dollar voor 5 nachten en het is hier ook echt top. Ik deel een kamer met 1 iemand anders en in totaal zijn we met zijn vieren. Deze huisgenoten zijn echt geweldig. Er wordt voor me gekookt en ze delen altijd al het eten dus willen ook niet dat ik meebetaal (heb dus maar ingrediënten voor ze gehaald want anders voel ik mij schuldig). Ze zijn ook kei vriendelijk en ik kijk al lekker slechte series met ze. Heerlijke verandering dus. En met tien minuten tram sta ik midden in de stad.

IMG_0820IMG_0803

(de views lieve mensen, de views)

Ik verblijf hier tot de 7e om de 8e samen met Mario in een hostel door te brengen voordat we allebei verder vliegen. Zij naar Thailand en ik naar Perth. Naar de zon 😍, die heb ik toch wel ernstig gemist. Eenmaal daar heb ik al twee chicks gevonden met wie ik naar het noorden trek op 10 augustus. De 9e staat er nog een tripje naar het eiland Rottnest op de planning (ligt net voor de kust van Perth) om te chillen met wat Quokkas. Aan die kant van Australië zijn de temperaturen wat zomerser dus ben druk bezig met inpakken van mijn shorts en shirts. Ik mag namelijk de rest van mijn spullen bij Piyumi achter laten (ik zeg het je, helden deze mensen) dus kan heerlijk licht reizen. Mijn internet connectie zal wel ruk zijn daar dus hoewel mijn laptop meegaat (want ja paper moet toch af eh) zou ik niet al te veel hoop vestigen op regelmatige updates. Ohja ik zit er ook aan te denken om een gopro aan te schaffen hier, om de waterachtige en andere camera-gevaarlijke dingen ook vast te leggen. Mocht je daar verstand van hebben/een mening over hebben laat het vooral weten!

Joe en tot de volgende!